Social Tool Camp @Markedshøyskolen


#smd2012

Da var min første Social Media Days-opplevelse over. Jeg må si at det ga mersmak, for makan til åpne og sosiale, imøtekommende og engasjerte mennesker er det lenge siden jeg har møtt. “What´s happening in Norway”, sa amerikanerne om den enorme trafikken. Jeg vil nå benytte muligheten (les:gullfiskhukommelse) til å se tilbake på dag én av #smd2012 fra mitt ståsted, som om noen TwitterLeague-folk er i tvil, er fra en nybegynners øyne.

Vi innledet Social Media Days med Social Media Tools. Der tok Nils Petter Nordskar en gjennomgang av nye og gamle verktøy og funksjoner, og litt nytt om hvordan vi bør ta i bruk disse. Jeg sluker den kunskapen jeg kan få, og dette var høyest nødvendig.

Thomas og damene:

Pinterest, som har eksistert i et par år allerede, har fått bein å gå på, og selvom man fremdeles trenger invitasjon for å joine, er dette en god visuell og organisert inspirasjonsopplevelse. Det sies at nettopp på grunn av de mange bildene har Pintrest tiltrukket seg et overtall av kvinnelige tilhengere. Vår alles kjære

Thomas Moen derimot, er selvfølgelig å se her, og han beviser at Pintrest også kan brukes av menn som vil kartlegge klesstilen sin for eksempel. Bruksområdene er mange, og bare kreativiteten kan stoppe deg. Her skal det lekes!

Linked

Jeg bruker LinkedIn ganske aktivt, trodde jeg. Jeg leser relevante nyheter for meg, får de sendt rett til meg og jeg føler jeg får mye igjen for det. Etter at Nils Petter Nordskar ba om håndsopprekkning på hvem som bruke diskusjonene, derimot, falt jeg fra. Jeg tror jeg i mye større grad kan engasjere meg i det jeg leser, og aktivt gå inn for å se flere meninger, kommentarer og synsvinkler om jeg gidder å ta meg tid. Tid vel verdt, mener nå jeg. Så det skal jeg prøve på, Nils Petter.

Reklamepause

Så ble det litt mye reklame, synes jeg, særlig for meg som ikke har budsjett til 40.000 kroners abonnement  på det ene og det andre. Mitt inntrykk var at alle som kom opp og fikk presentert seg og sitt, leverte nogen lunde det samme, men med spesifikasjoner som tilsammen hadde vært ypperlig. Med analyzing her, monitoring der, og en annen med kundeservice, synes jeg  det blir litt for stykkevis og delt.

Ettertanke

Likevel er det jeg sitter igjen med fra dagen følgende  to saker: Man må ikke på død og liv være med på alle arenaer. Det kan bli for mye, og dessuten; -jo mer man er med på, jo mer må man følge opp. Nummer to: For meg er det helt uforstålig når bedrifter gjenskaper den speilblanke tradisjonelle reklamen. Den type reklame man ser i magasiner og aviser. Den reklamen man blar forbi. -Bilder og innhold bør se ekte ut! –Ingvild Moen

Legg igjen en kommentar

